01-11-2010

Internationale poppen en Berenbeurs Ahoy 2010


Hallo lieve berenvrienden,

Zaterdag was het eindelijk zover de jaarlijkse trip naar Ahoy te Rotterdam (NL) waar de 20ste internationale poppen en Berenbeurs plaats vond.
Stipt om tien uur vertrokken we thuis in de gietende regen maar gelukkig bij aankomst te Rotterdam scheen de zon volop,heerlijk toch.
Er waren weer veel leuke spulletjes en stoffen te koop in mooie kleuren en dessins.

Omdat ik veel collega's en liefhebbers ken via mijn website en blog was het een blij weerzien en moest er natuurlijk heel wat bijgepraat worden.
Moeder en ik moesten onze tijd goed indelen om nog iets te kunnen zien van de beurs want zoals het spreekwoord zegt de tijd gaat snel ….. gebruik hem wel :o)
Het hoogtepunt van deze beurs was het weerzien met mijn lieve berencollega’s en vriendinnen Marijke Van Ooijen en Esther Van Der Meyden waar ik in de loop van het jaar wekelijks of dagelijks contact mee heb via de blog of e-mail.

Een aantal maanden geleden kregen Marijke en ik een te gek idee om een beertje te ruilen met elkaar.
Het werk van Marijke bewonder ik enorm omdat het zo verschillend is dan mijn creaties.
Elke keer weer droom ik weg bij het zien van haar prachtige poppen en beren die ze met veel overgave maakt.
Het is een Godsgeschenk wanneer je deze kunstwerkjes tot leven kunt brengen en het uiterste uit jezelf kunt halen.
Ik had beloofd vorige week na de beurs een aantal foto’s te plaatsen van Liselotje die ik speciaal voor Marijke maakte.(zie hieronder).

Liselotje voor Marijke

Wollepopmuisje Lotje


Wat was ik opgelucht en blij toen Liselotje in de smaak viel bij Marijke …je weet maar nooit he :o-) in ruil ontving ik van Marijke een super schattig wollepopmuisje met de naam Lotje en een handgemaakt hartje uit zijde met opgenaaide bloemetjes en lovertjes.
Lotje heeft een geboetseerd hoofdje,handje en voetjes en haar lijfje is gemaakt van langharige mohair die heel zacht aanvoelt.
Het wollepopmuisje heeft een mooi plekje gekregen op mijn werktafel zo kan ik elke dag van haar genieten en aan Marijke denken.

De tweede ontmoeting was met Eshter die achteraan in de zaal een klein berenstandje had die met veel smaak was gedecoreerd.
Natuurlijk was het ook met Esther een overweldigend weerzien en waren we beiden dolblij.
We hadden ogen te kort om Esther’s haar kleine kustwerkjes te bewonderen die tot in de puntjes zijn afgewerkt.
Wat mij keer op keer opvalt is de schoonheid van deze beertje die echt tot uiting komen als je ze met je eigen ogen kunt aanschouwen want een foto is en blijft een foto.
Als toemaatje kreeg ik van Esther een zelfgemaakt paspopje die ik als speldenkussen kan gebruiken.





Wil lang deze weg Marijke en Esther hartelijke bedanken voor de cadeautjes,de liefdevolle ontvangst en de hartverwarmende vriendschap.
Bij leven en welzijn tot volgend jaar in Ahoy dat is vanaf nu nog 354 dagen te gaan :o-)
Groetjes Mireille

Stepi Bären



Helga Torfs

3 opmerkingen:

  1. Lieve Mireille,

    Meis hier ben ik weer, voor de tweede keer vandaag om een berichtje te plaatsen.
    Wat een mooie foto's van Wollepopje Lotje,en wat heerlijk dat jij net zo blij met Lotje ben als ik met Liselotj...
    En wat had je vriendin Esther een schattige kraam...ik wou dat ik tijd had gehad om alles zo goed te bekijken...

    Dag lieve meis..
    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach wat leuks lees en zie ik hier nu weer allemaal ,het moet een waar feest zijn geweest daar in het Ahoy , ben blij dat je genoten hebt ! Wollepopje Lotje en Liselotje zijn echt erg schattig , begrijp nog altijd niet hoe jullie zoiets moois kunnen maken :p!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you for sharing your pictures of the Rotterdam show. This is a show we have always wanted to see, who knows maybe next year!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello
Many thanks for your comment on my blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/
, I really appreciate it !
Bear Hugs
Mireille
********************************
Hallo,
Heel erg bedankt om een reactie achter laten op mijn blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/,
dit waardeer ik enorm !
Beren knuffels
Mireille