11-04-2010

Een nieuwe thuis voor Bruintje Beer


Hallo iedereen,
Gisteren zaterdag bezochten mijn ouders en ik (zoals elke jaar) Europa’s grootste vintage evenement: “de VerzamelaarsJaarbeurs” te Utrecht (NL).
Op ruim 2000 kramen verdeeld over 6 hallen is alles te vinden wat er maar te verzamelen valt, van porseleinen poppen tot design artikelen, en van serviesgoed tot zakhorloges. Voor wie graag snuffelt in antiek en curiosazaken, verzamelt of gewoon een gezellig dagje rond wil snuffelen en unieke items zoekt is de halfjaarlijkse VerzamelaarsJaarbeurs een waar paradijs. Bovendien zijn er het hele weekend speciale tentoonstellingen, presentaties, demonstraties en signeersessies.

Het is toch een heel eind rijden vanuit België naar Utrecht zeker als je
op de heen en terugweg te maken krijgt met file dan blijft z'on trip eeuwig duren....
Ondanks de vertraging hadden we toch een zeer fijne dag en was iedereen tevreden.
Ik heb o.a een leuk berenbeeldje uit porselein op de kop kunnen tikken uit de jaren ‘50 – ‘60 en heb hem de naam Bruintje Beer gegeven :-)
Bruintje Beer heeft een mooi plaatsje gekregen op mijn werktafel en hopelijk geeft hij mij nieuwe inspiratie voor komende werkjes die ik nog maken wil.
Bij deze enkele sfeerbeelden,veel kijkplezier !
Volgende VerzamelaarsJaarbeurs 20 en 21 november























2 opmerkingen:

  1. Hoi Mireille,

    Och....kijk me ogen uit , wat een gigantisch groots opgezet Vintage evenement. Ondanks de file uurtjes kan ik me voorstellen dat het zeer de moeite waard was om daar eens rond te struinen. Ook erg gevaarlijk want er is zeker altijd iets te vinden wat je gewoon wil hebben ter aanvulling van een mooie verzameling of gewoon als hebbeding.
    Een erg fraai beertje wat jij daar bent tegen gekomen, het is van porselein schrijf je maar de op de foto oogt het als geblazen glas, kan natuulijk ook zo zijn dat mijn leesbrilletje niet meer goed op sterkte is. In ieder geval een erg mooi exemplaar.
    Bedankt voor je rondleiding op deze prachtige beurs, die zeker het onthouden waard is.

    Eeen heerlijke dag gewenst,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay Mireille,

    Geweldig zijn deze foto's!
    En wat zie ik een mooie spulletjes..
    je hebt zeker je ogen uitgekeken...wauw wat gaaf!!

    Heel erg bedankt voor deze mooie foto's.

    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen

Hello
Many thanks for your comment on my blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/
, I really appreciate it !
Bear Hugs
Mireille
********************************
Hallo,
Heel erg bedankt om een reactie achter laten op mijn blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/,
dit waardeer ik enorm !
Beren knuffels
Mireille