22-02-2010

Een wel heel bijzondere beer.....


Gisteren zondag was het dan zover, de jaarlijkse speelgoedverzamelbeurs te Sint-Niklaas (B).
Mijn moeder en ik waren al vroeg uit de veren om naar het jaarlijkse festijn te gaan.
Altijd spannend wat z’on dag brengen zal……zullen er leuke spulletjes te vinden zijn en ontdekken we poppen of beren die ons kunnen bekoren.
Mijn moeder verloor al snel haar hart aan een schattig antiek Armand Marseille dream baby popje, en mijn oog viel op een wel heel bijzondere beer of is het een pop…..:-)
Het is een antieke beer met twee verschillende gezichten,de voorkant van het hoofd is een porseleinen baby gezichtje en de achterkant een berenkop.
De beer zou van de firma Steiff zijn en het porseleinen hoofdje is gemaakt door de Amerikaanse Century Doll Company 1909-1930.
Er is weinig of geen informatie te vinden over deze beer dus ik heb nog wat speurwerk te doen.
Hieronder enkele beurs sfeerbeelden en als je goed zoekt kun je tussen de leuke kiekjes mijn speciale beer terug vinden die ik kocht.
Als een kind zo gelukkig keerde we terug naar huis waar we tot in de late uurtjes nog gezellig nakeuvelde over een geslaagde beurs.


Beren gemaakt door Marie-Cécile Dobbelaere.






Berenatelier Duimelotje beren gemaakt door Marleen Poppe






HDB Beren gemaakt door Hilde De Brabandt.








3 opmerkingen:

  1. que maravilla de juguetes !!! te cuento que yo cuando era niña tenia una muñeca que era un "bebé" con dos caras, una de ella sonriente y una llorando, muy similar a lo que tu muestras en la foto, y no lo guardé, lo regalé, y ahora lo extraño !!! que pena, muchos cariños desde Argentina.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay Mireille,

    Geweldig dat je zo'n leuke beurs hebt gehad.
    De foto's liegen er niet om..
    Maar ik ben helemaal verliefd op de stijl van Hilde de Brabandt..heeft zij ook een website, deze zou ik graag eens bezoeken!

    Dit week-end ga ik naar Londen, naar een beurs van Hugglets,we hebben er zo'n zin in.
    Ik zal je ook daar ook de foto's van doorsturen ..

    Hartelijke groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Hello
Many thanks for your comment on my blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/
, I really appreciate it !
Bear Hugs
Mireille
********************************
Hallo,
Heel erg bedankt om een reactie achter laten op mijn blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/,
dit waardeer ik enorm !
Beren knuffels
Mireille